poniedziałek, 24 września 2012

Teoretycznie Możliwy Notes i Kilka słów na temat...

Tu  znowu movie Dolega :)

Jeżeli wiesz co  stanie się z ciałem kiedy przekroczy pierwszą prędkość kosmiczną, co to jest myszo-mrówka, komplant, nanorobot i znasz inne dziwne nazwy, które dla ciebie są oczywistością, to znaczy, musisz go mieć! Sprawa rozchodzi się oczywiście o nową gratkę dla fanów Felixa, Neta i Niki a mianowicie - Teoretycznie Możliwy Notes.

 W internecie piszą, że to połączenie notesu, komiksu i brudnopisu dla mnie to jednak coś więcej. Bez wątpienia każdy, kto fascynuje się powieścią Kosika musi go mieć. Rafał postarał się niesamowicie, niemalże każda strona to coś nowego, grafiki, komiksy, cytaty z książki, a nawet krótkie lekcje matematyki czy fizyki - tego jeszcze nie było. Na samym początku przedstawienie naszych ulubionych bohaterów, oczywiście nie może zabraknąć podpisów. Każda charakterystyczna rzecz, którą posiadają Felix, Net i Nika oraz Manfred jest dodatkowo nazwana, tak aby nie było wątpliwości np. że Nika chodzi w Martensach. Notes daje dużo możliwości, mamy własny plan zajęć do wypełnienia, autor przewidział zmiany zachodzące w planach uczniów i dodał dodatkowo jeszcze jeden. Nie będę rozpisywać się o każdej stronie bo zajęłoby mi to bardzo dużo czasu, a wam moi drodzy dużo czytania, aczkolwiek opowiem o tym co najbardziej mnie urzekło.Zdecydowanie motyw charakterystycznych kartek ze starych notesów, które pojawiają się do czasu do czasu, komiksy i rysunki, które sprawiają wrażenie dopiero co narysowanych. Niesamowite jak można w tych czasach zrobić coś tak genialnego ze zwykłym notesem. Projekty wynalazków Felixa, Dom Snerów, wszystko, to co kojarzy się nam z FNiN. Znając miłość autora do motoryzacji nie mogło zabraknąć samochodów, mamy tutaj Warszawę m20, a nawet przekrój wewnętrzny samochodu (od góry), długo się zastanawiałam co to za samochód i nie wydumałam, mam nadzieję, że Rafał kiedyś zdradzi co autor miał na myśli. Bardzo spodobał mi się "Balonożaglokopter" z logiem Powergraphu, powinni wykorzystać to jako reklamy na bilbordach.


Kilka słów na temat: dlaczego Rafał Kosik "zawrócił mi w głowie" 

To  niesamowity pisarz, a Felix, Net i Nika to nie jest zwykła książka, dzięki właśnie takim  rzeczom jak opowiadania, Teoretycznie Możliwi Notes, film, wszystkie grafiki, które tworzy, my jako czytelnicy stajemy się częścią powieści. To ciągle powstaje, ciągle coś się dzieje, bierzemy czynny udział w tworzeniu historii, które sami potem czytamy z zachwytem. To niesamowite uczucie kiedy możesz spotkać się ze swoim autorytetem literackim, porozmawiać z nim, pożartować i czuć jakbyś  znał go od małego, jak dobrego kolegę z podstawówki. Ta książka ukształtowała mnie, mogę śmiało powiedzieć, że Rafał Kosik dla swoich czytelników i fanów jest jak Net dla Manfreda, daje mu dużo swobody w interpretacji, ale to tak naprawdę on stworzył jego obecną formę.

Pozdrawiam,
Karolina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz